Cinque Terre egynapos kirándulás velem

Tudjátok, a színes kis házak a tengerparton a hegyek lábánál- ide kirándulunk el ezen a napon ami egy éltreszóló élmény bár egy hosszú és fárasztó nap

frissítve 2019 szeptember

A Cinque Terre már Liguriában van de ez végülis kinek számít? Hiszen Toszkána nyugati partján a tengert követve máris átérünk ebbe a tartományba. Az 5 kis falu mindenkit elbűvöl és ez érhető: hegy-tenger-színes házak-narancsfák.... szépségeiről már írtam több cikket, ezekhez klikk ide.

Az egész úgy kezdődött hogy egy buszos útra mentem ahova a falu szervezett be mindenkit de ez még 2005ben volt. Aztán a szüleimmel, barátaimmal mentem ide főszezonban, voltam télen is aztán a visszajáró, baráttá vált utazók kértek meg hogy kísérjem el őket. Egyre jobban kiismertem magam a terepen, hol lehet parkolni, hogyan járnak a vonatok, hajók, hol lehet fürödni.. Lassan kikristályosodott egy napi program amibe bele lehet préselni belőle annyit ami még kényelmes de mégis a legtöbbet mutat. Odaadom a pontos programot, intézem a parkolást/fizetést, a kikötőben a jegyvásárlást majd egész nap a hajón le fel szállást és mesélek nektek a falvakról és az itt élők mindennapjairól, tipikus ételeiről, szokásairól.

nyári program: indulás reggel 8kor Lajaticoból majd Pisán át észak felé egészen Lerici faluig megyünk. Közben megállunk Viareggio után egy benzinkutnál ahol becsatlakozhatnak a többiek és van idő egy gyors wc szünetre, szendvicset, kávét venni (10perc) Ekkor derül ki hogy lesz-e hajókázás vagy sem és akkor vonatozunk. Ha mennek a hajók akkor Lerici-be megyünk, leparkolunk és lebuszozunk a kikötőbe a 10,30as hajóhoz. (A közlekedésről írtam a Cinque terrés menüben, klikk ide.).

Leérve megvesszük a napi hajójegyeket és indulunk is az első, fél órás hajókázásra. Az első kikötőnél leszállunk egy órára és megnézzük Portovenere színes házait, templomait, lehet kávézni vagy egy fagyit elnyalni. A déli hajóval szoktunk továbbmenni az 5 kis falu felé illetve mellette elhaladva az utolsóig ami Monterosso, ez kb 1,15 perces hajókázás. A falvakról pontosabb leírást és képeket találtok a Cinque terre menüben vagyis klikk ide. Most már több hajót indítanak egyszerre egy kikötőből ezért relatíve kisebb a tömeg a hajókon és lerövidült a hajókázás kellemetlen része vagyis amikor állunk egy kikötőben arra várva hogy mindenki ki- és be száll.

Én Monterosso városkában szeretem eltölteni a legtöbb időt ( 2,5 órát), mert itt van minden: hangulatos utcák, teraszok kiülőkkel, több strand, éttermek, butikok, boltok... Aki bírja és szeretne az felmászhat a házak mögötti utcákon egy magsabb pontra vagy a temetőhöz és innen lenézve egészen más szemszögből látja az egészet. Két strandrész is van, aminek nagy része nyáron fizetős ( július-szept 15 között) de van több szabadstrand is ahol ingyen lehet zuhanyozni. Innen du 4-kor szoktunk visszaindulni, ami 10 perc hajókázás csak Vernazza-ig, ahol egy óránk van még, jöhet az ebéd utáni fagyi vagy fel lehet mászni az egyik genovai toronyhoz. Az utolsó hajóval indulunk vissza 17.10-kor  és többnyire portovenerei átszállással 18.45-re érünk vissza Lerici-be. A kikötőből vissza a parkolóba és indulhatunk haza fáradtan de lebarnulva és tele szebbnél szebb fotókkal, emlékekkel

mikor: nyáron minden héten beírom a naptáromba legalább egy napra és ha összejön legalább 12 fő akkor megyünk. A lehettséges dátumokhoz nézzetek be a programnaptárba, klikk ide

Honnan: június végétől szept elejéig Lerici lenne a legjobb hajókázáshoz. Mivel nem szabad behajtani a belvárosba a külső La Vallata nevű parkolóban hagyjuk az autót egész napra ( 10 euro). A parkolótól a kikötőig kisbusz jár (1 euro), a soförtől vehetünk jegyet. A

Költségek: a hajóra a napi jegy ára 35 euro felnőtteknek és 20 euro 12 év alatti gyerekeknek ( 5év alatt ingyenes), lehet fizetni kpvel vagy hitelkártyával is de előre nem lehet megvenni csak ott helyben. Lericiben a parkolás napidíja 10 euro  kpben vagy hitelkrátyával fizethető. Nekem fejenként 10 eurot számoljatok, ( 6 év alatti gyerekekre nem). Az autópálya Pisa - Sarzana vonalon kb 6,50 euro, aki messzebbről jön annak logikusan több. Strandon egy napernyő 2 napággyal 28-45 euro között akkor is ha cska 2 órára szeretnétek (nem érdemes szerintem).

egyéb: Mindenki saját kocsival jön Lericiig. Én Lajaticoból indulok tehát jöhettek utánam/velem de be lehet csatlakozni Pisánál és Viareggionál. Ha akartok fürödni hozzatok fürdőrucit, kis törölközőt, papucsot mert éget a kavics (lehet ingyen zuhanyozni utána). Ha egy kis palack vizet hoztok mindenhol meg tudjátok tölteni ingyen is. Viszek tengeribetegség elleni gyógyszert ha valakinek kellene. Ha nagyon hullámzik a tenger akkor lehet hogy a kis falvakban nem állnak meg a hajók vagy egyáltalán nem mennek, tehát vonatozunk de ez csak reggel 9körül derül ki.

* * * * * * * * * * * * * * * * *

B variácio máshogy szoktam csinálni amikor nem lehet már fürödni vagy főszeonon kívül amikor az utolsó hajó nem megy már Lericbe (vagy pl augusztusban amikor nincsen parkolóhely Lericiben) Ez azt jelenti hogy La Speziából indulunk odafelé hajóval visszafelé vonatozunk. Ennek előnye hogy gyorsabban visszaérünk La Speziába mert vonattal csak 20 perc Monterossoból míg a hajóval majd 2 óra lenne. Ráadásul olcsóbb ez a típusú hajójegy és ha 1 vagy 2 vonatjegyet is veszünk még mindig kevesebbet költünk és több falura jut időnk. Tehát reggel La Speziába megyünk, az állomás alatti földalatti parkolóban hagyjuk az autót és lesétálunk a főutcán egészen a kikötőig ami kb 20 perc. Megvesszük a hajójegyet és még talán egy kávé (vagy tiolet) is belefér az időnkbe majd 11,15kor kifut a hajó. Én fél óra múlva Portovenerében ki szoktam szállni egy órára és a 12,50es hajóval megyünk tovább az 5 falu felé. Elmegyünk Monterossoig kiszállás nélkül és visszafelé vonattal nézünk meg még 1 vagy 2 falut. Vagy ha nem lehet már fürödni akkor kiszállunk a hajóról egymás után 3 faluban és Monterossoban fejezzük be a napot ahonnan vonattal megyünk vissza La Speziába.

mikor: tavasszal és ősszel illetve ha hullámzik a tenger és augusztusban (ahogy alakul). A lehettséges dátumokhoz nézzetek be a programnaptárba, klikk ide

Honnan: La Spezia-ig együtt megyünk autókkal és az állomás (stazione) alatti parkolók egyikében parkolunk. Ha nincsen hely egyikben sem akkor a kikötőbe megyünk vagy a listámon szereplő alternatívákat járjuk végig.

Költségek: autópálya Pisa- La Spezia vonalon kb 7 euro. Parkolás az állomás alatt vagy a kikötpben óránként 1,5 eu, összesen kb 14euro. A hajóra a jegy csak Portovenere és Monterosso megállóval 23 euro, egy irányban több kiszállássasl 27 euro (gyerekekenk 11 éves korig olcsóbb). Lehet fizetni kp-vel vagy hitelkártyával is de előre nem lehet megvenni csak ott helyben. A vonatjegy minden alkalommal 4 euro fejenként, gyerekeknek 6 év alatt ingyenes. Nekem fejenként 10 eurot számoljatok ebben az esetben is, ( 6 év alatti gyerekekre nem)

egyéb: Mindenki saját kocsival jön La Speziáig. Én Lajaticoból indulok tehát jöhettek utánam/velem de be lehet csatlakozni Pisánál és Viareggionál. Ha akartok fürödni hozzatok fürdőrucit, kis törölközőt, papucsot mert éget a kavics (lehet ingyen zuhanyozni utána). Ha egy kis palack vizet hoztok mindenhol meg tudjátok tölteni ingyen is. Viszek tengeribetegség elleni gyógyszert ha valakinek kellene. Ha nagyon hullámzik a tenger akkor lehet hogy a kis falvakban nem állnak meg a hajók vagy egyáltalán nem mennek, tehát vonatozunk de ez csak reggel 9körül derül ki.

A pontos menetrendhez (frisstíve 2017re) nézd meg a közlekedéses cikket, klikk ide . Mindegyik kikötőben ki van írva ugyanez a menetrend és a reggeli jegyvásárláskor is adnak egy menetrendet kézbe mindenkinek.

* * * * * * * * * * * * * * *

C variácio: vagyis alternatíva olyan napra: ha nagy a szél vagy hullámzás akkor a hajók nem, vagy csak részben járnak, bár ez csak itt derül ki a kikötőben. Ha nem vagytok benne biztosak, ajánlom, hogy ne Lerici-be menjetek, hanem egyenesen La Speziá-n át egy hegyi úton Monterosso-ba, vagyis a legészakibb faluba. Itt van egy nagy parkoló a parton, mellette strandok, boltok, éttermek is, a nagy szikla mögött a kikötő. Ha mennek a hajók, akkor indulhat innen a napi kirándulás, rossz idő esetén még mindig lehet vonatozni innen. A közlekedésről írtam az adott menüben vagy klikk ide.

Aki lemarad a visszafelé hajóról, pl. tengeribetegség miatt, vagy mert lekési az utolsó hajót vagy a szél miatt törlik a járatot, az felülhet a vonatra bármelyikben (Portoveneré-ben buszra) és La Speziá-ba mehet, innen busszal lehet csak Lerici-be jutni (4 euro per fő)!!!

Tavaly tettem fel egy szálláslehetőséget is Toszkána északi partján Massa zónában, vagyis majdnem Liguria határán - alapvetően a Cinque terre kirándulásokhoz ajánlom:. ez egyik Valeria nyaralója, ahol szobák és apartman is van modernebb stílusban, de teljesen új minden, van hely autónak is, klikk ide.

Hozzászólások

0 #5 Viki 2019-08-30 22:41
2019es család
Szia drága Viki!!
Nagyon köszönjük Neked ezt a szuper, emlékezetes napot. Nagyon jól éreztük magunkat, élveztük minden percét.
Sok-sok kellemes utast kívánunk még Neked a munkád során, biztosan mi is bővíteni fogjuk a népes tábort, és visszük tovább jó híredet.
Az is biztos, hogy a “Toszkán mániát” is nézegetni fogjuk, és reméljük még találkozni fogunk!!
Bízunk benne, hogy szerencsésen haza értél és nem várt túl nagy rumli a lakásban!
Nagyon jó pihenést, holnapra meg kellemes főzöcskézést kívánunk!
Millió puszi!
Szilvi, Jeni, Patrícia, Patrik
0 #4 Viki 2019-08-05 12:56
2019es család

Szia!
Először is tudatjuk, hogy fáradtan ugyan, de szerencsésen hazaértünk. Szeretnénk megköszönni mind a tavalyi, mind az idei szervezési munkádat a szállás ügyében, valamint a rengeteg információt és türelmet, amit kaptunk tőled, a felmerülő kérdésekkel kapcsolatban.
A Cinque Terrei kirándulás hatalmas élmény volt, és örülünk, hogy veled csináltuk végig, mert így sok hasznos dolgot tudhattunk meg, és egy kitaposott, bevált túrán vehettünk részt, amit egyedül úgy sem tudtunk volna ilyen szinvonalon megtenni...
......
Kívánjuk, hogy teljen jól a balatoni pihenésetek, megérdemlitek. Mégegyszer mindent nagyon köszönünk, Toszkána nagy szerelmünk lett a két vakáció alatt, fantasztikus vidék, aktív nyaralóknak kíváló és ámulatba ejtő.
Jó egészséget kívánunk neked, és jó szívvel fogjuk ajánlani a honlapodat bárkinek!
Üdvözlettel: Sz. család
0 #3 Viki 2018-07-12 12:23
2018as július
Szia
kicsit megkésve ugyan, de annál őszintébben szeretnénk még egyszer megköszöni a június 27 Cinque Terrére kirándulást és azt a rengeteg csodás dolgot amit láttunk az út alatt, amiben nagyon sokat segített a honlapod. Remélem lesz alkalmunk még használni mert beleszerettünk a vidékbe és csak kicsiny részét tudtuk bejárni.
Még egyszer köszönünk mindent.
Norbert
0 #2 Viki 2016-09-30 09:02
2016os mail
Szia Viki,

ismételten sikerült nyolc felejthetetlen éjszakát eltölteni Toscana-ban, hála Neked! Claudio Villája remek volt, a kilátás leírhatatlanul szép volt,még a tengert is látni lehetett a teraszokról. A naplementéket sem hagytuk ki soha, 1(-2) pohár bor mellett csodáltuk ahogy lassan lenyugszik a nap!
Külön köszönet a az egész napos Cinque Terre-s kirándulásért,nagyon tetszett a hajózás része egyik faluból a másikba!
Még visszatérünk!
Sherri,Becky,Gwyn,Robi,Laci
0 #1 Viki 2016-09-19 21:25
2016os mail Szia!

Bocsi, hogy eddig nem küldtem, amit megígértem, de közben otthon is voltak teendők... épp házfelújításban vagyunk.

Sikeresen hazaértünk... De bármikor visszamennénk, mert hihetetlenül jól éreztük magunkat Toszkánában. Jókat ettünk, kirándultunk, strandoltunk, vásároltunk... stb.
Így utólag is nagyon köszönöm, hogy olyan sokat segítettél... szerencsére nem kellett sokszor hívni Téged, de amikor hívtalak, egyből segítettél is... nagyon nagy segítség voltál! :)
És külön köszönet, hogy az utolsó pillanatban csatlakozhattunk hozzád a Cinqueterre kirándulásra. Megnyugtató volt, hogy ott voltál és nem kellett azon görcsölnünk, hogy vajon majd melyik hajóra kell felszállnunk, mikor kell leszállnunk, stb. Így elengedhettük magunkat......
Ja, és ettem még kint kagylós tésztát, azt is Te ajánlottad... húúúú azzz milyen finom volt! Köszi a tippet! :)

You have no rights to post comments