A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Hogyan működik a szállások foglalásának menete?

Hogyan lehet itt az oldalon foglalni, mennyibe kerül, hogyan találod meg a szállást.....

1, Hogyan választhatok szállást?

Ne csak azt nézd meg melyik tetszik hanem azt is hogy merre van Toszkánán belül, milyen szolgáltatásokat kínál és milyen feltételekkel lehet foglalni ....Segítek a másik GYIKos menüpontban, klikk ide. Segít ha megnézed a térképet és elolvasod más utazók élményeit a Ti írtátok részt meg a folytatását is Blog menüben. Megírhatod nekem is hogy mit szeretnél és küldök kokrét ajánlatokat is.

2, Ha kiválasztottam egy szállást mit tegyek? 

Írd meg nekem a választásodat az utazás dátumával együtt, az emailcímem ott van minden szállás leírásánál az utolsó sorban vagy a főoldalon a képem felett egyébként . Én megkérdezem őket hogy van-e helyük arra az időpontra. Egyúttal megkérem az adott szállást hogy kb 3 napra blokkolja ezt le amíg megszületik a döntés (kivéve last minute).

3, Foglalhatok olyan szállást is ami nincsen fent ezen a weboldalon?

Persze, ha megírod nekem hogy hova szeretnél menni megpróbálok segíteni a foglalásban ugyanúgy mint azoknál amik fent vannak már. A különbség hogy a nálam lévő szállásokat garantálni tudom mert ismerem őket személyesen és évek óta mennek ide magyar vendégek míg ugye a többinél csak megérzésre megyek. 

4, Ha találtam megfelelőt és foglalni szeretnék mi ennek a módja? 

Ha megfelel az ár és minden feltétel vagyis a foglalás és lemondás feltételei is akkor írj nekem és foglalom. Amint visszaigazolta a szállás küldöm neked a vouchert ami olaszul és magyarul is összefoglalja a foglalás minden adatát. Ezt jól olvasd el hogy ne legyen benne hiba mert utólag már nem fogadnak el reklamációt.

5, A szállások miért nem valódi nevükön vannak fent a weboldalon? Miért nem írhatok nekik emailt közvetlenül?

Mindegyiknek adtam egy nevet, általában a tulajdonos vagy a földrajzi helye alapján. Természetesen a valódi nevét is megmondom, sőt magyarul küldök minden foglalónak egy útleírást amiben a címük és a koordinátáik is benne vannak . Ezeket a szállásokat egy nagyon alapos keresés és/ agy személyes ajánlat alapján tettem fel a listámra és néztem meg, sőt a képek nagy részét is én csináltam eleinte - ( mostmár sokkal többnek van profi fotója ) A válogatás után kiválasztottakhoz személyes leírást is csatoltam és így nőtt a listám - ehhez sok idő kell és költségei vannak, nem beszélve az emailekkel eltöltött időről amihez mindenki támogatását nyújtja azzal hogy rajtam keresztül intézi a foglalását. Toszkánában rengeteg szállás van és tele velük a világháló, aki mégis nálam foglal annak a garancia és a nyelvi segítség mellett leginkább tanácsaimmal segítek mindezt felár nélkül.

6, Milyen plusz költségekkel kell még számolnunk?

Az adott szálláshoz mindig le vannak írva a szálláson felüli plusz költségek, ezen felül nincsen fizetnivaló vagy rejtett költség. Plusz költség lehet a kötelezően fizetendő végső takarítás vagy az idegenforgalmi adó. Fakultatív költségek lehetnek a fűtés, légkondicionáló, babaágy, hétközbeni takarítás, reggeli ha valaki kéri, ezeket csak akkor kell fizetni ha igénybe veszed. Magáért az ügyintézésért nem kell fizetnetek nekem semmit.

7, Mit jelent a kaucio?

A kaucio vagy depozit egy előre meghatározott letét amit érkezéskor kell átadni kp-ben a tulajnak és elutazás előtt adnak vissza ha minden rendben van az apartmanban/villában. Itt nem arról van szó hogy ha eltörsz egy poharat akkor behajtják rajtad a 2 eurot de sajnos történnek komolyabb károk is pl a kutya megrágja a bútorok lábát vagy egy kisgyerek bepisil a matracra vagy leszakad a szekrényajtó. Ezek konkrét anyagi kárt jelentkenek a tulajnak főleg azért mert lehet hogy még aznap délután érkeznek a következő vendégek. Egy luxusvilla esetében a kaucio magasabb hiszen több értékes dolog van a házban mint plazma tv, dvd lejátszó, mosogatógép stb A tapasztalatok azt mutatják hogy akinek kauciót kell leadnia jobban odafigyel és vigyáz a berendezésre, ritkán történik valós kár.

8, Kinek kell utalnom és mennyit? Hogyan? 

A voucherben van a szállás tulajának banki adata is ahova az előleget kell utalni, mert általában ezt kérik mindenhol. Ezt banki átutalással lehet megtenni amihez általában deviza számla kell vagy a forintosról szintén lehetséges de akkor át kell váltaniuk és további költségeket jelent. Lehet homebankingon keresztül is vagy személyesen ha bemész a bankodba- az adatokat a voucherben találod, ezt kell kinyomtatniés bevinni. A többit általában helyben kell csak kifizetni érkezéskor a tulajnak - kivéve a villák és tengerparton az üdülőfalvak esetében de ezt pontosan odaírtam minden szálláshoz a foglalás, lemondás részen az árak alatt

9, A foglaláshoz meg kell adnom a neveket, születési időket stb?

Nem kell, elég egy név és hogy hányan vagytok és esetleg a gyerekek kora ott ahol ez számít az árhoz. Mivel itt nem kell repjegyet foglalni a szállások tulajainak végülis mindegy hogy ki hol és mikor született. Érkezéskor úgyis mindenkit becsekkolnak vagyis a személyiből/útlevélből majd kiírják a szükséges adatokat mert a rendörségnek fontos minden személyt regisztrálni (és oda viszik be a regisztrácio után az adatokat)

10, Csak euroban lehet fizetni/utalni? Nem fizethetek neked?

 Nem.A bevált rendszer az hogy mindenki a szállásoknak utalja az előleget és fizeti a többit ezért csak euroban fogajdák el hiszen Olaszországban a forinttal nem tudnak mit kezdeni. 

11, Lehet-e / kell-e hitelkártya adatokat megadni a foglaláshoz?

Nem kell megadni ilyen adatot kevés kivétellel. A szállások egy része azonban elfogadja a hitelkártya garanciát IS vagy az előleg fizetését is. Garancia esetén nem vesznek le róla előre semmit csak ha valami oknál fogva le kell mondanod a foglalást a voucherben leírt időn és összegen belül. Néhány szállás elfogadja a hitelkártyát az előleg rendezéséhez is, ami gyorsabb lehet de ebben az esetben sem nekem hanem közvetlenül a tulajnak kell ezeket az adatokat megadni emailben, faxon vagy egy biztonságos banki linken. 

12, Mennyi idő alatt ér oda az előleg? Miért nem jelezték még vissza?

Az utalás után kb 3-5 munkanappal megjelenik a szállás bankszámláján az elutalt összeg, SEPA esetén még gyorsabban. Én rákérdezek de a legtöbbszőr ők maguk írják meg amint látják. Miért kell mégis várni sokszor a visszaigazolásra? Mert a legtöbb tulajnak 'normál' munkahelye is van ezért dolgozik napközben és családja is van, tehát nem követi napi rendszerességgel a bankszámláján történő változásokat.

13, Mi történik ha az előleg mégsem érkezik meg?

Nagyon ritkán előfordul hogy az előleg nem érkezik meg mégsem a szállás bankszámlájára egy héten belül ennek több oka lehet, szinte mindig az adatokat vagyis a, számokat írják el a bankban vagy az utóbbi időben történt banki név-változások is lehet egy ok. Ebben az esetben a pénzt a bank visszateszi a ti számlátokra de erről nem szoktak sms-t küldeni tehát csak akkor veszi észre az ember ha pontosan leellenőrzi a számláját.  Ez esetben elég átnézni az adatokat és újra elküldeni, a szállások addig is tartják a foglalt szobát apartmant. Előfordul hogy a bankban van a pénz de nem teszik fel a számlára egy kisebb elírás miatt, ilyenkor ha megkülditek a banki igzaolást be kell szólniuk a bankba és voila, előkerül. Még soha nem veszett el senki utalása.

14, Mikor kell fizetni a fennmaradó részt?

Átalában az érkezéskor vagyis helyben kell kifizetni a maradék összeget közvetlenül a szállás tulajdonosának. Van aki elfogad hitelkártyát is de van aki csak kp-t - ez is oda van írva az adott szállás leírásánál tehát fel tudtok rá készülni. A villák és üdülőfalvak esetében mindent előre kell fizetni általában két utalással - az első részt rögtön, a többit utazás előtt kb 2-4 hétel, ahogy a leírásában szerepel.

15, Hogyan tudom lemondani a foglalást?

A lemondási feltételek is oda vannak írva mindegyik szállás leírásában az árak feletti részen és a voucherben is amiben az adatokat küldöm. A legáltalánosabb szabály az apartmanok esetében a 30 napos intervallum amin belül elveszik az elküldött előleg ha nem tudtok valamiért menni. A hotelek, panziok ennél rugalmasabbak általában egy-két héten belüli lemondásnál veszik csak el az előleg de van ahol feltétel nélkül elveszik lemondás esetén bármikor mondod le. Ha nem tudtok eljönni de át tudjátok passzolni másnak a foglalást azonos feltételekkel azt általában mindenhol elfogadják ( de egymás között kell intéznetek az előleget vagyis nem küldik vissza). Ha nem főszezonban foglaltál akkor lehet hogy hajlandó a szállás átírni az egészet egy alternatív időpontra ami megfelel mindkét félnek, de ez rajtuk múlik. A főszezon nem egységes: az apartmanházak esetében a nyári iskolai szünetet jelenti míg a panziók és városiak esetében a tavasz és kora nyár és az ősz a legkeresettebb.

16, Hogyan találjuk meg a szállást?

Az előleg megérkezése után elküldöm az útleírást mindenkinek magyarul a pontos címmel, telefonszámokkal és kordinátákkal. Ezt nagyon fontos kinyomtatni és magatokkal hozni akkor is ha van navigációtok mert van ami kint van egy dombtetőn!! Ha mégis bármi gond lenne útközben vagy a nyaralás közben bármikor elérhettek engem is telefonon és megpróbálok segíteni a navigálásban. A telefonszámom ott van a weboldalon, minden mail végén és az útleírásban is.

17, Ki vár ott minket majd a szálláson? Te is ott leszel?

Nem, mindenkit a tulajdonos vár érkezéskor de ha bármi nyelvi gondotok lenne nyugodtan hívjatok. Valójában 7 évig dolgoztam egy apartmanházban (pontosabban kettőben) és aki ide foglalt az engem talált ott érkezéskor de 2013ban otthagytam őket. A kirándulásokon találkozhattok velem, klikk ide.

18, Ha maradni akarunk még egy nappal többet vagy esetleg máshol folytatni a nyaralást kinek szóljunk?

Ha nincsenek nyelvi gondjaitok nyugodtan megkérdezhetitek a szállás tulaját is hogy maradhattok-e tovább, de ha biztosra akartok menni hívjatok engem. Ha folytatni akarjátok a nyaralást de egy másik házban akkor is írjatok maitl vagy hívjatok fel és megpróbálok rögtön keresni helyet.

19, Magyarországon van egy iroda ahova bemehetünk foglalni?

Nincsen. Én Toszkánában élek és helyben tudok segíteni, meg emailben és telefonon. Egy iroda fenntartásának nagy költségei lennének és lehetetlen lenne olyan alkalmazottat találni aki ismeri Toszkánát is meg az összes szállást ami az oldalon van. 

 

You have no rights to post comments

mobil

Telefon: +39 331 8508 145