egynapos kirándulás a Cinque Terrére

Elkirándulunk Liguria 5földjére ami egy éltreszóló élmény bár egy hosszú és fárasztó nap. A Cinque Terre egy sziklás hegyoldal tövében épült 5 falu, színes házakkal, szűk utcákkal, mélykék tengerrel ami főleg a hajóról szép látvány

A Cinque Terre már Liguriában van de ez végülis kinek számít? Hiszen Toszkána nyugati partján a tengert követve Viareggio strandjai , Forte dei Marmi drága butikjai és a Carrarai márványhegyek után tovább vezetve máris átérünk ebbe a tartományba. Az 5 kis falu mindenkit elbűvöl és érhető:  hegy-tenger-színes házak-narancsfák.... szépségeiről már írtam több cikket, ezekhez klikk ide.

Az egész úgy kezdődött hogy nyaranta a szüleimet és barátaimat kísértem el a Cinque terrére aztán visszatértem a kisfiammal hosszú hétvégére ősszel, kora tavasszal de még januárban is voltam itt. Mivel többen kérték hogy menjünk elkezdtem kitapasztalni hogy több emberrel melyik a legjobb parkolás, közlekedés és napirend. Lassan kikristályosodott a program így egy napba is bele lehet préselni belőle egy nagy falatot. Nekem fejenként 10 eurot kell fizetnetek, és ha legalább 10en jelentkeznek akkor mehetünk és bár nem keresek rajta de egy szuper napot tölhetek a tengeren! Mindenki saját kocsival jön, én Lajaticoból indulok de be lehet csatlakozni Pisa alatt és Viareggio felett útközben (részletek lent). Odaadom a pontos programot, intézem a parkolást, a kikötőben a jegyvásárlást majd egész nap a hajón le fel szállást. Hogy mikorra terveztük ezt a kirándulást nézzetek be a programnaptárba, klikk ide. .

Lássuk hogy szoktam én csinálni: indulás reggel 8kor Lajaticoból majd Pisán át Genova felé egészen Lerici faluig megyünk. Közben megállunk Viareggio után egy benzinkutnál ahol a csapat egy része becsatlakozik és ekkor derül ki hogy lesz-e hajókázás vagy vonatozunk. Ha mennek a hajók akkor Lerici-ben a la Vallata parkolóban állunk le, ami a város határán van és kisbusszal vagy gyalog tudunk a kikötőhöz menni.  A közlekedésről írtam ugyanott vagyis klikk ide.Tavasszal és ősszel pedig egy kb 15 perces gyaloglással érjük el a kikötőt végig a tengerparton ami látványnak sem rossz. .

A 10,30kor induló hajót célozzuk meg, amire megvesszük a jegyeket és indulunk is. Az első kikötőnél leszállunk, ez fél óra után az öböl másik felén lévő Portovenere. Itt kiszállunk egy órára és egy rövid séta vagy kávézás után a 12 órás hajóval szoktunk továbbmenni. Egyy fél órásringatőzás után érjük el a Cinque Terre első, vagyis legdélibb faluját, Riomaggiore-t, aztán a második Manarola, a harmadik mellett megy el (Corniglia) majd Vernazza, ami talán a legszebb és végül Monterosso. Az első 2 városka nagyon hasonló, csak a sziklákon tud kikötni a hajó és a billegő hídon lehet kimenni. Ezekben nincsen strand, csak a sziklás részen lehet a vízbe meni ha nem hullámzik a tenger, de pontosabb leírást találtok a bemutató részben, vagyis klikk ide. Most már több hajót indítanak egyszerre egy kikötőből ezért megszűnt a tömeg a hajókon és lerövidült a hajókázás kellemetlen része vagyis amikor állunk egy kikötőben arra várva hogy mindenki ki- és be száll. Éljen!!

Én az utolsó vagyis Monterosso városkában szeretem eltölteni a legtöbb időt  ( 2,5 órát), mert itt van strand, éttermek, butikok, fagyizók... Két strandrész is van, aminek nagy része nyáron fizetős ( július-szept 15 között)  színes, egyen napernyők, 25 eu áron. A kávézókban szendvicset, fagyit lehet kapni, vannak képeslapot és polókat áruló boltok, grappa, bor, szuvenír. Innen az utolsó előtti hajóval indulunk általában vissza du 4-kor, ami 10 perc múlva köt ki Vernazza-ban. Itt kiszállunk egy órára jöhet az ebéd utáni fagyi vagy fel lehet mászni a Doria toronyhoz. Az utolsó hajóval indulunk vissza 17.10-kor  és többnyire portovenerei átszállással 18.45-re ér be Lerici-be. A kikötőből vissza a parkolóba a kis busszal vagy gyalogés irány haza, kb. este fél 9-re érünk vissza Lajatico-ba, hulla fáradtan, lebarnulva és rengeteg fényképpel.

Költségek: autópálya Pontedera Lerici vonalon 6,40 euro. Parkolás a La Vallata parkolóban egész napra 10 euro. Lericiben a parkolótól a kikötőig a kisbusz fejenként 1 euroba kerül, a soförtől vett jegyet le kell kezelni és ezzel délután visszfelé is jöhetünk de csak junius 15-szept 15 között jár) A hajóra napi jegyet veszünk ami érvényes Lericiből Portovenerébe és a Cinque Terre bármelyikében kiszállással, visszaszállással egész nap. A jegy ára már 35 euro felnőtteknek és olcsóbb egy kicsit 12 év alatti gyerekeknek, és 5év alattiaknak ingyenes. Nekem fejenként 10 eurot számoljatok, ( 6 év alatti gyerekekre nem), minimum 10 főnél indulok.

B variácio tavaszi és őszi időszakra: La Speziából indulnk mivel kora tavasszal és késő ősszel nem megy vissza Lericibe az 5 órás hajó és strandolni sem szoktunk már. Előnye hogy olcsóbb a hajójegy mert elég azt a fajtát megvenni ami egy irányban érvényes és visszafelé gyorsabb mert vonattal csak 20 perc visszaérni La Speziába ellentétben a hajóval ami majd 2 óra. Tehát reggel La Speziába megyünk, az állomás alatti földalatti parkolóban hagyjuk az autót és lesétálunk a főutcán egészen a kikötőig. Megvesszük a hajójegyet és még talán egy kávé is belefér majd 11,15kor kifut a hajó ami 12 előtt ér Portovenerébe. Ennél a variációnál nem szállunk itt ki hanem megyünk tovább az 5 falu felé. Mivel visszafelé elég 6 órakor vonatra ülnünk belefér az időnkbe akár 4 falu is 1-1 órára sőt ha nyugodtan akarunk ebédelni akkor egy hosszabb megállót is beiktathatunk. Monterossoban pedig vonatra szállunk és visszaérve La Speziába csak lemegyünk az parkolóba és már indulhatunk is haza.

Költségek: autópálya Pontedera La Spezia vonalon kb 8 eur. Parkolás az állomás alatt óránként 1,5 eu. A hajóra a jegyet egy irányban 26 euro felnőtteknek. és olcsóbb egy kicsit 12 év alatti gyerekeknek, és 5év alattiaknak ingyenes. A vonatjegy visszafelé 4 euro fejenként, gyerekeknek 6 év alatt ingyenes. Nekem fejenként 10 eurot számoljatok ebben az esetben is, ( 6 év alatti gyerekekre nem)

A pontos menetrendhez (frisstíve 2017re) nézd meg a közlekedéses cikket, klikk ide . Mindegyik kikötőben ki van írva ugyanez a menetrend és a reggeli jegyvásárláskor is adnak egy menetrendet kézbe mindenkinek.

* * * * * * * * * * * * * * *

C variácio: vagyis alternatíva olyan napra: ha nagy a szél vagy hullámzás akkor a hajók nem, vagy csak részben járnak, bár ez csak itt derül ki a kikötőben. Ha nem vagytok benne biztosak, ajánlom, hogy ne Lerici-be menjetek, hanem egyenesen La Speziá-n át egy hegyi úton Monterosso-ba, vagyis a legészakibb faluba. Itt van egy nagy parkoló a parton, mellette strandok, boltok, éttermek is, a nagy szikla mögött a kikötő. Ha mennek a hajók, akkor indulhat innen a napi kirándulás, rossz idő esetén még mindig lehet vonatozni innen. A közlekedésről írtam az adott menüben vagy klikk ide.

Aki lemarad a visszafelé hajóról, pl. tengeribetegség miatt, vagy mert lekési az utolsó hajót vagy a szél miatt törlik a járatot, az felülhet a vonatra bármelyikben (Portoveneré-ben buszra) és La Speziá-ba mehet, innen busszal lehet csak Lerici-be jutni (4 euro per fő)!!!

Tavaly tettem fel egy szálláslehetőséget is Toszkána északi partján Massa zónában, vagyis majdnem Liguria határán - alapvetően a Cinque terre kirándulásokhoz ajánlom:. ez egyik Valeria nyaralója, ahol szobák és apartman is van modernebb stílusban, de teljesen új minden, van hely autónak is, klikk ide.

Hozzászólások

0 #3 Viki 2018-07-12 12:23
2018as július
Szia
kicsit megkésve ugyan, de annál őszintébben szeretnénk még egyszer megköszöni a június 27 Cinque Terrére kirándulást és azt a rengeteg csodás dolgot amit láttunk az út alatt, amiben nagyon sokat segített a honlapod. Remélem lesz alkalmunk még használni mert beleszerettünk a vidékbe és csak kicsiny részét tudtuk bejárni.
Még egyszer köszönünk mindent.
Norbert
0 #2 Viki 2016-09-30 09:02
2016os mail
Szia Viki,

ismételten sikerült nyolc felejthetetlen éjszakát eltölteni Toscana-ban, hála Neked! Claudio Villája remek volt, a kilátás leírhatatlanul szép volt,még a tengert is látni lehetett a teraszokról. A naplementéket sem hagytuk ki soha, 1(-2) pohár bor mellett csodáltuk ahogy lassan lenyugszik a nap!
Külön köszönet a az egész napos Cinque Terre-s kirándulásért,nagyon tetszett a hajózás része egyik faluból a másikba!
Még visszatérünk!
Sherri,Becky,Gwyn,Robi,Laci
0 #1 Viki 2016-09-19 21:25
2016os mail Szia!

Bocsi, hogy eddig nem küldtem, amit megígértem, de közben otthon is voltak teendők... épp házfelújításban vagyunk.

Sikeresen hazaértünk... De bármikor visszamennénk, mert hihetetlenül jól éreztük magunkat Toszkánában. Jókat ettünk, kirándultunk, strandoltunk, vásároltunk... stb.
Így utólag is nagyon köszönöm, hogy olyan sokat segítettél... szerencsére nem kellett sokszor hívni Téged, de amikor hívtalak, egyből segítettél is... nagyon nagy segítség voltál! :)
És külön köszönet, hogy az utolsó pillanatban csatlakozhattunk hozzád a Cinqueterre kirándulásra. Megnyugtató volt, hogy ott voltál és nem kellett azon görcsölnünk, hogy vajon majd melyik hajóra kell felszállnunk, mikor kell leszállnunk, stb. Így elengedhettük magunkat......
Ja, és ettem még kint kagylós tésztát, azt is Te ajánlottad... húúúú azzz milyen finom volt! Köszi a tippet! :)

You have no rights to post comments