A weboldal sütiket (cookie-kat) használ, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújtsa.

Zsófi utazása

Zsófi 2014 februárjában indult neki közép Olaszországnak autó nélkül, egyedül, hátizsákkal és pár napot szánt Toszkánára is

' Már régebb óta gondolkoztam egy kisebb körutazáson Olaszországon belül, viszont az elhatározás, hogy ebben az időben megyek elég spontán lett, amit már leírtam az előző bejegyzésben is. Február 8-án, szombaton délután indult a vonatom Rómába. Előtte gyors kiötleteltem, hogy melyik városokban szeretnék aludni és miket szeretnék megnézni, viszont szálláskeresésre már nem volt időm, ezért sajnos a CS kilőve.....

.....5. nap Pisa

Reggeli vonattal utaztam Rómából Pisába, kb. 4 órás út volt. Előre foglaltam szállást 2 napra, megérkezés után az volt a terv, hogy megkeresem a szállást, majd leteszem a cuccom és elmegyek várost nézni. Nagy nehezen megtaláltam a szállást, de az ajtó zárva volt. Ki volt írva egy telefonszám, felhívtam többször is, de semmi válasz. Végül úgy döntöttem, hogy akkor keresek valami mást, visszasétáltam a vonatállomáshoz és bementem egy olcsónak tűnő hotelba megkérdezni, hogy van-e szabad szoba és mennyibe kerül. Volt szabad szoba, úgyhogy ott maradtam. Miután lepakoltam mentem is ki a városba körülnézni. Mivel elég sok időt vesztettem a szállással, ezért egyből a dóm tér felé vettem az irányt, át az Arno folyón a sétálóutcán keresztül. A folyópart Firenzére emlékeztetett. A dóm tér és a ferde torony nagyon szép. Sajnos a dóm zárva volt, így belülről nem tudtam megnézni. Vicces nézni ahogy a sok turista készíti a ferde torony tartós, tolós képeket. Utána sétáltam még a sétálóutca körül a kis szűk utcákban. Egyébként hangulatos kis város Pisa. Habár földrajzilag Toszkána régióban van, viszont számomra az igazi Toszkána az inkább Siena környéke.

6. nap: Lucca és Borgo a Mozzano

Luccáról azt hallottam, hogy nagyon szép és hangulatos város, ezért mindenképpen el akartam menni oda is. Borgo a Mozzano érdekes hídjáról pedig a Facebookon láttam egy képet, ami nagyon megtetszett, úgyhogy ha már erre jártam, akkor útba ejtettem ezt a kis hegyi várost is. Korán reggel Pisából indultam vonattal Luccába, ami egy hegyekkel körülvett toszkán város. Körbesétáltam a falon belüli történelmi várost. Luccában több nagyobb templom is megtalálható, van egy kör alakú tere és ami még érdekes lehet az egy torony, mely tetején fák vannak. Habár szép a luccai körtér, de össze se hasonlítható a sienaival. Azt kell, hogy mondjam, hogy a sienai Piazza del campo a legszebb olaszországi tér amit idáig láttam. Luccáról is az a véleményem, mint Pisáról, hogy habár földrajzilag Toszkána, az igazi Toszkána nem itt van. Lucca egyébként nem olyan felkapott turisztikailag, mint Pisa, viszont kellemesebb a hangulata a városnak. Egy plusz pont jár Luccának Sienával szemben, hogy a város fala elég széles, ami egy tökéletes helyszín a futásra, sportolásra. Ehhez hasonló zöldövezet Sienában viszont nincsen.

Dél körül mentem tovább Borgo a Mozzanoba. Luccától körülbelül 15 percre van vonattal. Nagyon aranyos kis falucska hegyekkel körülvéve és egy patak is átfut rajta, ami a falu menti folyóba halad. Igazából a fő látványossága a Ponte della Maddalena, ami a falu végén van, de az egész falu bejárható 20 perc alatt. 1 fő utca van. Szerintem tökéletes hely a túrázásra és egy kis pihenésre. Én egy pár órát eltöltöttem ott, majd visszamentem Luccába.

Luccába újra sétáltam egy kicsit a város falon belül, majd elmentem abba a toronyba, aminek fák vannak a tetején. Fentről nagyon szép a kilátás és eleve az is érdekes, hogy ott vannak a fák. Este visszamentem a szállásra Pisába...

7. nap: Cinque terre

Korán reggel indultam tovább Pisából La Speziába. A terv az volt, hogy az első napot teljes egészében a Cinque terrére szánom és La Speziát csak következő nap nézem meg. Így is tettem. Megérkeztem, letettem a cuccokat a szállásra, majd mentem is tovább. La Speziától egy vonatállomás az első falu, Riomaggiore. A Cinque terre, 5 kis halász falu, melynek nevezetességei a színes házak a sziklás partoldalra építve. Érdekesek még a teraszos ültetvények, ahol többnyire szőlőt termesztenek. A Cinque terrét utazási irodák sokszor hibásan Toszkánához sorolják, de ez a környék már Liguria régió. A falvak között vonattal és gyalog is lehet közlekedni. Sajnos a téli esős időszakban a gyalogos utat lezárják kőomlás miatt. Egyébként vonattal 3 perces út két falu közötti távolság. Nekem csak az első négy falura volt időm, melyek: Riomaggiore, Manarola, Corniglia és Vernazza. Eszméletlenül gyönyörű a tenger és a táj arra fele. A legszebb hely, ahol idáig Olaszországban jártam. Egy nap nem is elég megnézni mindent, úgyhogy ha lesz rá lehetőségem a jövőben, biztos, hogy vissza fogok menni és több mindent felfedezni a környékből.

8. nap: La Spezia, Parma, Modena, Bologna

Reggel elmentem körülnézni La Spezia kikötőjébe. Szerintem La Spezia városában nincs semmi különleges, csak a kikötő, ahonnan indulnak a hajók a Cinque terre felé is. Pár óra séta után indultam is tovább Bologna felé, viszont út közben mindenképpen meg akartam állni Parmában és Modenában is....

A teljes cikkhez klikk ide.

You have no rights to post comments